Followers

Welcome to my life

Name: Mohd Hanifah
Occupation: Lecturer (Neo Art Institute), Digital Illustrator (My Iman Technologies), Graphic designer (Corus Hotel KL), Publishing Coordinator (Endona Corporation), Lecturer (SG Academy)
Education: Bachelor Degree of Art and Design, Uitm.
D.O.B: 14 April 1986
From: Johor
Current City: Kuala Lumpur.

MACAM RAJIN NAK BLOGGING SEMULAAAAA JE....




Thursday 15 May 2014

Refreshing Our Life

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua yang membaca, tu pun kalau ada yg baca post2 kat blog ni lah...

Dah berapa kali aku try nk aktif semula berbloging, tp masa tak mengizinkan. rasanya last aku aktif berblogging ni kalau tak silap dalam tahun 2012. so dah skip dekat 2 tahun dah.

Kalau nak pandang semula ke belakang, dalam tempoh 5 tahun kebelakangan ni sbnrnye banyak perkara dah berlaku pada aku. Tapi alhamdulillah, keadaan semakin baik. Aku dah mula keluar sikit demi sedikit drp masalah2 yg aku hadapi sepanjang 5 tahun ni.

So the main topic utk post kali ni ialah Refreshing Our Life. Kadang2, selalu, kita rasa serba tak kena dgn segala masalah yg kita hadapi. macam sangkut kat msalah tu dan xde jalan keluar. sampai satu tahap kita terfikir untuk lari daripada masalah, sedangkan kita tak perasan, semakin kita lari, semakin kita dekat dgn masalah tersebut.

Dipendekkan cerita, aku rasa aku dh mula masuk ke fasa "refreshing" yang mana segala data ttg kehidupan aku dah mula nak reset. Alhamdulillah syukur, buat masa ni aku dah mula keluar drp beberapa masalah yang sangat2 rumit.

Apa yang pasti apabila Allah dah keluarkan kita drp belengu masalah, kita seharusnya cuba perbaiki diri dan sentiasa mencari jalan supaya kesusahan lalu tidak lagi kita harungi. Aku tak kata aku dah senang, atau dah bahagia, atau dah kaya. cuma yang aku berani cakap ialah aku dah mula hidup baru. keluar daripada kepompong yang membelengu kehidupan aku sebelum ni.

Ketepikan kata2 orang, apa yang pasti kita tahu dimana kelemahan kita, di mana kesilapan kita, dan kita perlu mencipta kekuatan diri dan memperbaiki kesilapan lalu.

Aku berbloging bukan utk tujuan komersil, malah belum tentu ada yang baca post ni. ntah2 just jadi diari aku je. cuma, aku rasa tak salah kalau kita berkongsi pandangan ttg kehidupan.

Untuk tujuan itu, aku remove dulu post2 berkaitan keagamaan, sbb xnk nnt ade yg kata aku blagak baik. dan nanti aku akan lebihkan post2 yg boleh dibaca oleh semua orang x kira agama, bangsa atau umur.

stakat ni je dulu. nanti aku update lg

No comments: